måndag 7 maj 2012

731 dagar senare... på ett sisådär ungefär...

731 dagar
Så många dagar har jag gått här i Spenaten,
och sökt jobb efter jobb efter jobb,
efter jobb,
731 dagar har jag "parasiterat" på min man och hans lön,
vår enda inkomstkälla,
eftersom när man är föräldraledig med 4 barn i så tät följd att man inte jobbar mellan barn 1 och barn 4,
då kvalificerar man sig inte för A-kassa,
inte alls,
inte en spänn får man,
men efter 731 dagar så får man jobb...

Behöver jag säga att jag är så jä*la glad idag...?!

Uppdatering:
Ni som känner mig på facebook - skriv inget där är ni söta, 
jag försöker undvika att meddela vissa än...

14 kommentarer:

Sus sa...

ÅH! Härligt! GRATTIS!!!!!!!!

VAD?!?!?

Kattis sa...

Så jä*la grattis!!! :D
Berätta mer!

Ann-Sofie sa...

Åhhhhh GRATTIS!!!!!!

Så vad ska du göra?

Kram

Ting sa...

Hurra!
Grattis!
Berätta mer nu!

Anna sa...

GRATTIIIIIIIIS!
Så jäkla härligt!

Anonym sa...

Men åh så roligt! Suuuuper grattis! Vad är det för jobb?

Malin sa...

Supergrattis! Jag gissade att det var något sånt här på gång och stort lycka till!

Anki sa...

Grattis!!

Hökis sa...

Guuu va kul!
Grattis!

Malde sa...

G R A T T I S ! ! ! !

Så glad för din skull!

NinaPX sa...

Stort grattis! Skön känsla när man väl landar något som man längtat efter. Må gott!

Singelmamman sa...

Grattis! Men berätta, vad!?

Nica sa...

Då skriver jag lite försiktigt här bara: GRATTIS!!!!!!!! Vad skönt! Ser fram emot att höra mer!:)

Chrissan sa...

Åh grattis. Då är vi två med nya jobb.:)