torsdag 19 april 2012

Tredje gången gillt

Sådär,
nu är det en vana va'?
träningen alltså,
var där igen idag,
sprang 3 km (!) utan att stanna,
på nivå 9,2
det tog sisådär 19 minuter,
så sorry Fia,
fortfarande inte någon mil under timmen i sikte,
men kolla - maxpulsen gick upp över 200,
inte illa för en - humh, hur ska jag formulera mig nu - otränad 4-barnsmamma...
(läs: lönnfet 40-åring)
Sen blev det en kvart på crosstrainern,
och avslutade med 5 km cykel,
känns jättebra just nu,
- förutom halsbrännan from hell som jag drabbats av just nu,
jag är inte förvånad eftersom jag helt lagt om kosten,
och slutat småäta,
protein-rivstart-chockar kroppen just nu,
"hej Aftonbladet-rubrik",
- jag menar
det är ju bra att variera sig tänker jag,
och såhär lär jag ju få någon form av resultat direkt,
nu efter min "stackars-mig-om-varit-sjuk-i-en-månad-och-mofflat-i-mig-allt-möjligt"...

Inga kommentarer: