torsdag 28 juli 2011

Go'natt Mamma

Go'natt Mamma,
- och ett sent grattis på födelsedagen!

Idag skulle du blivit 69 år,
varit en flerårig pensionär,
vi hade säkert klagat lite över det tråkiga vädret samtidigt som vi ändå ätit tårtan ute i trädgården,
kanske pratat om den gången du fyllde 40 och det helt plötsligt började hagla så vi fick trycka in alla gäster och hela buffén i vår lilla lägenhet
Vi hade nog druckit flädersaft och kaffe,
många vänner hade garanterat avlöst varandras besök under dagen,
med blommor och presenter,
glada skratt och mycket värme,
precis som det var på din 60-års dag,
den sista födelsedagen vi firade medan du fortfarande var frisk,
det blev ju en till,
men den var ju lite stillsammare

Kvartetten hade garanterat överöst dig med teckningar och annat "barnbarn-grejs",
firat dig som den supermormor du skulle varit,

Det är synd att vi inte får fira dig på riktigt idag,
eftersom livet hade den dåliga smaken att ta slut för dig redan vid 61 år 9 månader och 1 dag,
jag är ledsen att jag inte i år heller har kunnat åka förbi med några blommor,
vi får ta det nästa gång vi kommer ner till Stockholm,
det blir snart,
jag lovar...

Grattis mamma,
jag saknar dig...

3 kommentarer:

Anki sa...

Så fint skrivet till mamma!!

Kram

Fräsigt sa...

Tårar sprutar...
Mamma har det fint en trappa upp med min mormor (som bjuckar på sherry) och med Annas mamma. Tittar på oss. ;)/ Kram

Sus sa...

Meeen..nu får jag skylla på saltvatten i ögat.. :,0) Ditt finaste inlägg någonsin!